Behandling af ældre​

Behandling af ældre

Kiropraktisk Klinik Vejle er over 40 år gammel, og har altid haft patienter af alle aldersgrupper.

Nutidens ældre er ikke ligesom for 50 år siden. Langt de fleste ældre i dag lever aktive liv med fx rejser og frivilligt arbejde – og det vil de ikke undvære. Men ligesom deres yngre medborgere får de ondt i ryggen, i nakken og i muskler og led, men når de får ondt… ja, så er det desværre langt fra alle, der gør noget ved det.

Kiropraktik hjælper – og er ikke farligt

Noget, der måske afholder ældre fra at blive tilset af kiropraktor, kan være manglende viden om, hvad kiropraktorer kan. Og måske tror mange, at smerter i muskler og led er en del af det at blive gammel. Men det behøver det ikke være.

Forskning viser, at kiropraktorbehandling har en god effekt hos ældre patienter, fx med nakkesmerter. Og udover måske lidt ømme muskler og kortvarige gener er der praktisk taget ingen bivirkninger ved kiropraktorbehandling.​

Hvad kan kiropraktorer gøre for ældre?
Blandt andet afhjælpe smerter og funktionsbesvær ved artrose (slidgigt), ryg- og nakkesmerter, spinalstenose mm. Behandlingen kan desuden være med til at sikre en aktiv livsstil, som har en række positive effekter.

Kiropraktorer er professionelle, universitetsuddannede sundhedspersoner, der indretter deres behandling efter, hvilken patient de står overfor. Så myten om, at det kan være skadeligt for gamle knogler at besøge en kiropraktor er – heldigvis – ikke sand.

Nedenunder kan du se, hvad vi oftest hjælper de ældre med:

- Smerter/stivhed og nedsat bevægelse i nakke (ofte pga slidgigt)

​- Hold i nakke (facetledssyndrom)

​- Diskusprolaps i nakke

​- Stenose i nakke (Cervikal spinalstenose)

​- Hovedpine og svimmelhed

​- ​Lændesmerter, bækkensmerter og stivhed (forstyrrer ofte den måde man går på)

​- Diskusprolaps i lænd

​- Stenose i lænden (Lumbal spinalstenose)

​​- Hoftesmerter og stivhed

​- Smerter i ekstremiteter (fødder, knæ, albuer, hænder og fingre)

​- Leddegigt (kronisk betændelsestilstand i led)​

Kiropraktisk Klinik I/S

​Vestergade 13, 1. tv.

7100 Vejle

Tlf.: +45 7583 3622

​E-mail: kiro13@mail.dk

​Om klinikken

Klinikken er bl.a. kendt for børne behandling og vi har én af Danmarks største børneklinikker. Klinikken har i mange år fungeret som praktik- og uddannelsessted for kiropraktorstuderende fra Syddansk Universitet.

Vi er autoriserede kiropraktorer og er medlem af Dansk Kiropraktor Forening.

Klinikken har åbent for patienter:

​Mandag – fredag: 08.00 - 17.30.

Middagslukket alle dage 12.30 - 13.30.

Er du ny patient bedes du kontakte os for at booke en behandling.